بررسي هتل آپارتمان

عرضه اينترنتي تشك و كالاي خواب

بررسي هتل آپارتمان

۱۰ بازديد

هتل آپارتمان‌ها نوعي مكان اقامتي اجاره‌اي هستند. هتل آپارتمان هتلي است با ويژگي‌هاي متفاوت. در اين مطلب به بررسي و تعريف هتل آپارتمان و مزاياي آن و هرآنچه درباره آن لازم است بدانيم مي‌‎پردازيم. هتل آپارتمان نوعي اقامتگاه است كه از تركيب هتل و آپارتمان حاصل شده است. مهمانان مي‌توانند هتل آپارتمان را براي مدت طولاني رزرو كنند كه اين مدت ممكن است از چند روز تا چند ماه متغير باشد و در عين حال مبلغ كمتري را نسبت به هتل براي اقامت خود پرداخت كنند. هر واحد آپارتمان از امكاناتي چون آشپزخانه برخوردار بوده و خدمه خانه داري حداقل يك بار در هفته به نظافت آن مي‌پردازند. همچنين قيمت هتل آپارتمان به ازاي افزايش مدت اقامت كاهش پيدا مي‌كند. اقامت در هتل‌ آپارتمان بسيار شبيه به اجاره آپارتمان است با اين تفاوت كه قرارداد اجاره‌اي وجود ندارد و مسافر هر زمان كه بخواهد مي‌تواند با هتل تسويه حساب نموده و آنجا را ترك نمايد. بر خلاف هتل‌ها كه داراي شرايط سختي هستند هتل‌ آپارتمان‌ها انعطاف پذيري بالايي دارند و انواع بسيار متفاوتي دارند. اين هتل آپارتمان‌ها معمولا شبيه هتل‌ها ساخته مي‌شوند و داراي تعداد زيادي آپارتمان مي‌باشند.

هتل اپارتمان

امكانات هتل آپارتمان

هتل‌ آپارتمان‌ بيش از آن‌ كه امكانات و خدمات هتلي را ارائه بدهد، شامل امكاناتي هستند كه در يك آپارتمان واقعي وجود دارد. اين امكانات شامل موارد زير مي‌باشد:

  • آشپزخانه
  • اتاق خواب
  • اتاق نشيمن
  • حمام و سرويس بهداشتي
  • خدمات خانه داري و نظافتي
  • تلويزيون
  • يخچال و فريزر
  • ميز و ناهارخوري
  • تجهيزات و لوازم آشپزي همچون قابلمه، ظرف، قاشق، چنگال و ...
  • گاز، فر و امكانات پخت‌وپز
  • كاناپه

البته ممكن است برخي از اين خدمات و امكانات مشابه در هتل‌ها نيز ارائه شوند. اما با اين‌حال برخي از اين خدمات و امكانات را نمي‌توان به اين راحتي در هر هتلي پيدا كرد. به‌طور مثال آشپزخانه و اتاق‌ خواب، گاز، فر و لوازم آشپزي.

هتل اپارتمان اتاق هايش

تفاوت هتل آپارتمان و هتل

  1. مدت اقامت: اقامت در هتل براي سفرهاي كوتاه‌مدت چندروزه بوده اما اقامت در هتل آپارتمان براي سفرهاي طولاني‌مدت است. چراكه هتل آپارتمان تركيبي از امكانات هتل با ظواهر يك آپارتمان است.
  2. امكانات: هتل‌ها به صورت كلي شامل تخت، سرويس بهداشتي، تلويزيون، ميز و صندلي هستند. اما مثلاً يك هتل آپارتمان در تهران تمام اين امكانات را دارد به علاوه آشپزخانه با قابليت پخت و پز كه مهمانان بتوانند براي مدت طولاني‌تر در آن اقامت داشته باشند. بنابراين تجهيز هتل در هتل‌ها با هتل آپارتمان‌ها متفاوت است.
  3. هزينه: هزينه رزرو هتل ممكن است گاهي بسيار بالا باشد، آنقدر بالا كه اگر يك واحد اقامتي غيرهتلي در آن شهر براي مدت موردنياز اجاره شود هزينه آن كمتر خواهد بود. اما رزرو هتل آپارتمان با توجه به امكانات و خدماتي كه ارائه مي‌كند براي اقامت‌هاي طولاني بسيار به‌صرفه‌تر است. به ازاي افزايش مدت زمان اقامت در هتل آپارتمان، قيمت اجاره واحد هتل آپارتمان كاهش پيدا مي‌كند اما در هتل‌ها به ازاي هر يك شب مدت زمان اقامت بيشتر موظف به پرداخت هزينه‌ بيشتري هستيد.
  4. تعداد نفرات: اگر به صورت گروهي و در تعداد بالا سفر مي‌كنيد و ترجيح مي‌دهيد همگي در يك اتاق اقامت داشته باشيد بايد هتل آپارتمان را رزرو نماييد. در هتل‌ها معمولاً تعداد نفرات قابل پذيرش در اتاق‌ها نهايتاً چهار يا پنج نفر باشد، اما در هتل آپارتمان‌ها تعداد نفرات مقيم در اتاق ممكن است تا 10 نفر نيز برسد.

ويژگي‌هاي هتل آپارتمان

هتل آپارتمان نوعي از مجتمع اقامتي است كه واحدهاي اقامتي و سوئيت‌هايي مجهزتر از هتل دارد كه در اختيار گردشگران قرار مي‌گيرند. آنچه كه هتل آپارتمان را نسبت به ديگر هتل‌ها متمايز مي‌كند، داشتن آشپزخانه است. اين به اين معني است كه با رزرو يك سوئيت، علاوه بر خدمات اتاق، از آشپزخانه و امكانات مختص آن مانند ظرف و ظروف، سينك ظرفشويي، يخچال، كابينت و گاز بهره‌مند مي‌شويد و مي‌توانيد غذاي مورد علاقه خود را بپزيد. در حالي ك هتل‌ها از داشتن خدماتي همچون آشپزخانه در هتل بهره‌مند نيستند. معمولا ابعاد آشپزخانه‌ي هتل آپارتمان‌ها زياد نيست و وسايل آن احتياجات مسافران را برطرف مي‌كند. به دليل وجود آشپزخانه معمولا ابعاد واحدهاي اقامتي در هتل آپارتمان‌ها بيشتر از هتل‌هاي معمولي است و همين باعث شده تا خانواده‌ها و مسافران زيادي كه خواهان سرو غذاي خانگي و احساس راحتي بيشتر در سفرشان هستند، اين گونه از هتل را انتخاب نمايند. هتل آپارتمان‌ها همانطور كه از نامشان پيداست، شبيه به يك آپارتمان به نظر مي‌رسند و در بعضي اوقات حال و هواي منزل را براي مسافران تداعي مي‌كنند. همچنين در اغلب اوقات قيمت هتل آپارتمان‌ها از هتل‌هاي معمولي نيز كمتر است و اين دليل ديگري است براي محبوب بودن آن.

اتاق هتل اپارتمان

 انواع هتل آپارتمان‌ها

هتل آپارتمان‌ها شامل چند نوع مي‌باشند. اين اقسام مختلف با وجود اشتراكاتي همگي مفهوم هتل آپارتمان مي‌گيرند. انواع هتل آپارتمان عبارتند از:

  • هتل آپارتمان‌هاي آن سايت: هتل آپارتمان آن سايت درست مانند هتل بخشي به نام پذيرش و نيز مدير دارد كه در محل حضور داشته و پاسخگوي مهمانان هستند.
  • هتل آپارتمان‌هاي آف سايت: در هتل آپارتمان آف سايت نمي‌توان هيچ كارمند يا مديري را ديد. شما در محل حضور پيدا مي‌كنيد و كليد خود را از داخل يك كمد برمي‌داريد. تفاوت هتل آن سايت با آف سايت تنها در نحوه مديريت هتل است.
  • آپارت هتل‌ها: اين نوع از هتل آپارتمان‌ها يك گام فراتر رفته و علاوه بر حضور مديريت و پذيرش، برخي از امكانات هتل‌ها را هم به مهمانان ارائه مي‌دهند. از جمله اين امكانات بايد به سالن ورزشي، كافي شاپ و سرويس كانسيرج اشاره كرد. خدماتي كه به طور معمول در هتل‌ها وجود دارد. اين نوع از هتل آپارتمان‌ها بهترين گزينه براي مسافراني است كه مي‌‌خواهند با يك تير دو نشان بزنند. يعني هم از انعطاف پذيري و وجود حريم خصوصي در يك آپارتمان و هم از خدمات لوكس يك هتل بهره مند شوند.
  • هتل آپارتمان‌هاي اقامتي: برخي از هتل آپارتمان‌ها در مجتمع‌هاي مسكوني آپارتماني قرار دارند. به اين صورت كه امكانات و تجهيزات آن‌ها مشابه ساير واحدهاي مجتمع است. البته اين نوع از واحدها بيشتر مناسب افرادي است كه قصد اقامت‌هاي طولاني مدت چندماهه دارند. در برخي كشورها آن‌هايي كه قصد تغيير مكان دارند، براي مدتي در اين نوع آپارتمان‌ها ساكن مي‌شوند تا با محيط و امكانات محل بيشتر آشنا شوند.
  • هتل آپارتمان تك واحده: اين نوع آپارتمان‌ها همانگونه كه از نام آن‌ها پيدا است، تك واحده بوده و فضاي خلوتي را براي آن‌هايي فراهم مي‌كنند كه به دنبال اقامت موقت هستند. اين نوع از آپارتمان‌ها براي مسافران تنها كه خواهان سفري كم هزينه و اقتصادي هستند، گزينه منطقي به نظر مي‌رسد.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.