انتخاب موكت هتلي مناسب

عرضه اينترنتي تشك و كالاي خواب

انتخاب موكت هتلي مناسب

۱۱ بازديد

به موكت هايي كه براي به كارگيري در هتل‌ها طراحي مي‌شود، موكت هتلي مي‌گويند. امروزه موكت‌هاي هتلي كه يكي از تجهيزات هتلي مهم به حساب مي‌آيد در طرح‌هاي بسيار متنوعي طراحي و توليد مي‌شوند. بخش وسيعي از هتل توسط موكت پوشانده مي‌شود. مثلا مي‌توان به كف اتاق، لابي، آمفي تئاتر، رستوران، راهرو و حتي راه پله اشاره كرد. با توجه به اين كه موكت‌ها داراي تنوع رنگي بسيار بالايي هستند و از طرف ديگر داراي بافت و جنس‌هاي بسيار متفاوتي هستند به راحتي با عناصر ديگر هتل آميخته و هماهنگ مي‌شوند.

موكت هتلي

ويژگي‌هاي موكت هتلي

مهم‌ترين ويژگي‌هاي موكت هتلي عبارتند از:

  • مقاوم و با دوام بودن: هتل يكي از مكان‌هاي پر تردد به شمار مي‌آيد. به همين دليل كف پوش مورد استفاده در آن بايد از مقاومت و طول عمر كافي برخوردار باشد. در غير اين صورت موكت‌ها را پس از مدت كوتاهي بايد تعويض كرد كه از لحاظ اقتصادي مقرون به صرفه نيست. مقاومت در برابر سايش، ضربه و اجسام سنگين بر اساس ميزان تراكم و جنس الياف مشخص مي‌شود.
  • مقاوم در برابر آتش سوزي: هر چند در حال حاضر موكت كاملا نسوز در بازار وجود ندارد اما موكت‌هايي با نام كند سوز وجود دارند كه بايددر هتل‌ها مورد استفاده قرار بگيرند. اين موكت‌ها در صورت آتش سوزي از گسترش حريق جلوگيري مي‌كنند و دود كمتري را توليد مي‌كنند. قيمت اين موكت‌ها نسبت به انواع موكت هتلي ديگر كمي بيشتر است.
  • سهولت در تميزي: راه پله، راهرو و اتاق‌هاي هتل در معرض رفت و آمد زياد بوده پس بايد موكتي براي پوشاندن اين بخش‌ها مورد استفاده قرار گيرد كه به سادگي تميز شود. مثلا موكت‌هاي گل برجسته و يا پرز بلند به هيچ عنوان براي مكان‌هاي پر رفت و آمد مناسب نيستند، زيرا به راحتي تميز نمي‌شوند. همچنين بايد به دوام آن در برابر شستشو و همچنين ثبات رنگ و كيفيت توجه زيادي شود.
  • رنگ مناسب: يكي از مواردي كه در انتخاب موكت هتلي اهميت است، داشتن رنگ مناسب اين موكت‌ها مي‌باشد. زيرا انتخاب رنگ موكت هتلي سليقه اي نيست و بايد متناسب با دكوراسيون باشد.

موكت در هتل ها

مزاياي انتخاب موكت هتلي مناسب

  1. جلوگيري از پخش شدن سروصدا داخل اتاق‌ها: سر و صدا يكي از اصلي‌ترين مشكلاتي است كه برخي مهمانان هتل گزارش مي‌دهند. يكي از روش‌هاي كاهش اين مشكل، استفاده از موكت مناسب در هتل است. موكت‌ها عايق قدرتمندي در مقابل سر و صدا هستند. بنابراين مي‌توانند آسايش مهمانان هتل را از اين لحاظ فراهم كنند.
  2. امنيت براي مهمانان: موكت يك گزينه ايمن در مقابل كفپوش‌هاي سخت همانند سنگ يا پاركت است، بخصوص براي مسافراني كه به طور خانوادگي و با فرزند كوچكشان به هتل مراجعه مي‌كنند. زمين خوردن بچه‌ها امري طبيعي است و آن‌ها ممكن است در هتل حين راه رفتن زمين بخورند. وجود موكت، آسيب هاي ناشي از اين اتفاق را كاهش مي‌دهند و راه رفتن را براي افراد داخل هتل راحت‌تر سازند.
  3. كنترل دماي اتاق و صرفه جويي در انرژي: الياف به كار رفته در موكت هتلي به عنوان عايق‌هاي حرارتي طبيعي عمل مي‌كنند. منظور اين است كه موكت‌ها احساس گرماي بيشتري به فضا مي‌بخشند و راه رفتن روي آن‌ها موجب سرد شدن بدن نمي‌شود. بخصوص اگر در فصول سرد سال مسافران در هتل اقامت كنند، گرماي داخل اتاق به بيرون درز نكرده و نياز به افزايش دائمي دما در اتاق وجود ندارد. به طور تقريبي دماي اتاق موكت شده را مي‌توان 2 الي 3 درجه سانتيگراد كاهش داد بدون اينكه اتاق سردتر شود. موكت‌ها در هتل سبب صرفه جويي در مصرف انرژي زياد مي‌شوند.
  4. مقاومت بالا:  برخي تصور مي‌كنند مقاومت موكت‌ها پايين است و ممكن است زود آسيب ببينند، يك موكت هتلي باكيفيت با نصب صحيح مي‌تواند 10 سال به بالا دوام داشته باشد. همچنين تميزكردن موكت نيز با جاروبرقي و شامپوهاي مخصوص امكان پذير است. بنابراين مشكلي از اين بابت نيز وجود نخواهد داشت.
  5. سازگاري با محيط زيست: امروزه موضوع پايداري و سازگاري با محيط زيست به امر مهمي در هر صنعتي تبديل شده است. هر روز افراد بيشتري به سمت طراحي‌هاي پايدار مي‌روند. اين امر به اين منظور است كه در تلاشند در طراحي دكوراسيون فضاهاي داخلي شركت، خانه و هتل خود از اقلام سازگار با محيط زيست استفاده كنند كه يكي از شاخص‌ترين آن‌ها موكت است.

لبخند بزن و  ميزباني كن

رنوس

سريعترين |  تخصصي‌ترين |  منعطف‌ترين

تامين كننده تجهيزات و ملزومات هتل در ايران

021-66908358

0912-9533543

موكت در لابي هتل

نكاتي براي هماهنگ كردن موكت‌هاي هتل

موكت يكي از مواردي است كه معمولاً در لوازم لابي هتل استفاده مي‌شود. اين يك ماده سنگفرش زميني است كه از الياف طبيعي مانند پنبه، كنف، پشم، ابريشم و چمن يا الياف مصنوعي شيميايي از طريق فناوري دستي يا مكانيكي ساخته شده است، كه عموماً براي ورودي لابي يا راه پله هتل استفاده مي‌شود، براي تزئين يا بهبود كيفيت هواي داخل خانه استفاده مي‌شود. پس چگونه بايد فرش هتل را به درستي هماهنگ كنيم تا آن را با لابي هتل كاملتر كنيم؟

  • موكت هتل بازتاب سبك كلي هتل است: مهمترين چيز براي مطابقت با پوشش كف پروژه هتل، تكرار سبك كلي تزئيني است. سبك‌هاي مختلف تزئيني براي رنگ، شكل و نقش موكت هتلي الزامات متفاوتي دارند.
  • موكت‌هاي هتل و رنگ‌هاي داخلي: به طور كلي، تا زماني كه يك رنگ موجود در اتاق باشد، مي‌توان از آن به عنوان رنگ فرش استفاده كرد، اما بايد سعي كنيد رنگي را انتخاب كنيد كه بيشترين فضاي كاربري داخلي و چشم نوازترين رنگ را داشته باشد. اشتباه كردن آسان نيست و ايمن تر است. اگر سبك دكوراسيون خانه بيشتر آوانگارد است و رنگ‌هاي بيشتري براي تركيب و هماهنگي وجود دارد، مي‌توانيد رنگ‌هايي را كه در اتاق كمياب هستند يا رنگ‌هاي خنثي را انتخاب كنيد.
  • موكت هتل و نورپردازي هتل: خانه اي كه رو به جنوب يا جنوب شرقي است، داراي يك منطقه روشنايي بزرگ است. بهتر است موكت‌هاي منطقه پذيرايي را با رنگ‌هاي سرد مانند آبي و بنفش انتخاب كنيد. موكت‌هايي مانند فرش مدرن آبي مي‌توانند نور قوي را خنثي كنند. اگر جهت شمال غربي است و نور محدودي دارد، بايد قرمز و نارنجي را انتخاب كنيد. موكت‌هاي هتلي با رنگ‌هاي گرم باعث مي‌شوند كه خانه سردي گرم‌تر احساس شود و در عين حال مي‌تواند فضا را نيز افزايش دهد.
  • موكت هتل و سبك مبلمان: سبك‌هاي مبلماني كه در اينجا به آنها اشاره مي‌شود شامل تأثير سبك‌هاي ميز قهوه و مبل بر روي همخواني موكت‌هاي هتل است. اگر ميز و مبل هر دو حالت رضايت بخشي دارند، مي‌توانيد موكت هتل مستطيلي را انتخاب كنيد. اگر مبل قوس خاصي دارد و ميز قهوه‌خوري نيز گرد است، مي‌توانيد موكت گرد هتلي را انتخاب كنيد. اگر مدل مبل يا ميز قهوه خوري شما متفاوت است، مي‌توانيد از سازنده نيز بخواهيد كه آن را به صورت سفارشي بسازد، اما قيمت آن نيز افزايش مي‌يابد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.